درمان سکته قلبی

تشخیص سکته قلبی

در حالت ایده آل ، پزشک شما باید در طول معاینات فیزیکی منظم شما را از نظر عوامل خطر که می تواند منجر به سکته قلبی شود ، مورد بررسی قرار دهد.

اگر در شرایط اضطراری برای علائم سکته قلبی هستید ، از شما در مورد علائم سوال می شود و فشار خون ، نبض و درجه حرارت را بررسی می کنید. شما به یک مانیتور قلب متصل خواهید شد و آزمایشاتی خواهید داشت تا ببینید آیا دچار حمله قلبی شده اید.

آزمایشات تشخیص حمله قلبی شامل موارد زیر است:

 

نوار قلب

این اولین آزمایشی که برای تشخیص حمله قلبی انجام شده است ، سیگنال های الکتریکی را هنگام عبور از قلب شما ثبت می کند. تکه های چسبنده (الکترود) به سینه و اندام شما متصل شده است. سیگنال ها به صورت امواج نمایش داده شده بر روی مانیتور یا چاپ روی کاغذ ثبت می شوند. از آنجا که عضله قلب آسیب دیده به طور معمول تکانه های الکتریکی را انجام نمی دهد ، نوار قلب ممکن است نشان دهد که حمله قلبی رخ داده یا در حال پیشرفت است.

آزمایش خون

پروتئین های خاصی از قلب پس از آسیب قلبی ناشی از حمله قلبی به آرامی به خون شما نشت می کنند. پزشکان اورژانس نمونه خون شما را برای بررسی این پروتئین ها یا آنزیم ها می گیرند.

 

 

آزمایشات تکمیلی

اگر سکته قلبی داشته اید یا دارید ، پزشکان اقدامات فوری را برای درمان بیماری شما انجام می دهند. همچنین ممکن است این آزمایش های اضافی را انجام دهید.

 

عکس برداری از قفسه سینه

تصویر اشعه ایکس از قفسه سینه به پزشک اجازه می دهد تا اندازه قلب و عروق خونی آن را بررسی کرده و مایعات را در ریه های شما جستجو کند.

اکوکاردیوگرام

امواج صوتی (اولتراسوند) تصاویری از قلب متحرک ایجاد می کند. پزشک شما می تواند از این آزمایش استفاده کند تا ببیند که چگونه حفره ها و دریچه های قلب شما خون را در قلب شما پمپ می کنند. اکوکاردیوگرام می تواند به تشخیص آسیب ناحیه ای از قلب شما کمک کند.

 

کاتتریزاسیون کرونر (آنژیوگرافی)

یک رنگ مایع از طریق یک لوله باریک و بلند (کاتتر) به عروق قلب شما تزریق می شود که از طریق یک شریان ، معمولاً در ساق پا یا کشاله ران شما ، به شریان های قلب شما تغذیه می شود. این رنگ باعث می شود که رگ ها در اشعه ایکس قابل مشاهده باشند و نواحی انسداد را آشکار کند.

 

CT قلب یا MRI

این آزمایشات تصاویری از قلب و سینه شما ایجاد می کند. در سی تی اسکن قلب از اشعه ایکس استفاده می شود. MRI قلب از یک میدان مغناطیسی و امواج رادیویی برای ایجاد تصاویری از قلب شما استفاده می کند. در هر دو آزمایش ، شما روی میز دراز کشیده شده در داخل یک دستگاه لوله ای بلند قرار می گیرید. هر یک می تواند برای تشخیص مشکلات قلبی ، از جمله میزان آسیب ناشی از حملات قلبی مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

درمان سکته قلبی

درمان سکته قلبی در بیمارستان
هر دقیقه پس از حمله قلبی ، بافت قلب بیشتری خراب می شود یا می میرد. بازگرداندن سریع جریان خون به جلوگیری از آسیب قلبی کمک می کند.

 

داروها برای درمان سکته قلبی

داروهای درمان سکته قلبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

آسپرین

اپراتور اورژانس ممکن است به شما بگوید آسپرین مصرف کنید ، یا پرسنل فوریت های پزشکی ممکن است فوراً آسپرین به شما بدهند. آسپرین انعقاد خون را کاهش می دهد ، بنابراین به حفظ جریان خون از طریق یک شریان تنگ کمک می کند.

 

ترومبولیتیک ها

این داروها ، که به آنها لخته کننده لخته نیز گفته می شود ، به حل یک لخته خون کمک می کند که جریان خون را به قلب شما مسدود می کند. هرچه زودتر بعد از حمله قلبی داروی ترومبولیتیک دریافت کنید ، احتمال زنده ماندن و آسیب قلبی کمتری خواهید داشت.

 

عوامل ضد پلاکت

پزشکان اورژانس ممکن است داروهای دیگری را که به عنوان مهارکننده تجمع پلاکت شناخته می شوند به شما بدهند تا از لخته شدن جدید جلوگیری کرده و لخته های موجود را بزرگتر نکنند.

 

سایر داروهای رقیق کننده خون

به احتمال زیاد به شما داروهای دیگری مانند هپارین داده می شود تا خون شما “چسبناک” نباشد و احتمال ایجاد لخته در آن کمتر است. هپارین از طریق IV یا تزریق زیر پوست شما تجویز می شود.

 

مسکن ها

ممکن است به شما مسکنی مانند مورفین داده شود.

 

نیتروگلیسیرین

این دارو که برای درمان درد قفسه سینه (آنژین) استفاده می شود ، می تواند با گسترش (گشاد شدن) عروق خونی به بهبود جریان خون در قلب کمک کند.

 

مسدود کننده های بتا

این داروها به شل شدن ماهیچه های قلب ، کاهش ضربان قلب و کاهش فشار خون کمک کرده و کار قلب را آسان تر می کند. مسدود کننده های بتا می توانند میزان آسیب عضلات قلب را محدود کرده و از حملات قلبی آینده جلوگیری کنند.

 

مهار کننده های ACE

این داروها فشار خون را کاهش داده و فشار بر قلب را کاهش می دهند.

استاتین ها

این داروها به کنترل کلسترول خون شما کمک می کند.

 

جراحی و سایر روشها برای درمان سکته قلبی

علاوه بر داروها ، ممکن است یکی از این روش ها را برای درمان سکته قلبی خود انجام دهید:

 

آنژیوپلاستی کرونر و استنت گذاری

در این روش ، که به عنوان مداخله کرونری از راه پوست (PCI) نیز شناخته می شود ، پزشکان یک لوله باریک و بلند (کاتتر) را از طریق یک شریان در کشاله ران یا مچ دست شما به یک شریان مسدود شده در قلب شما هدایت می کنند. اگر دچار حمله قلبی شده اید ، این روش اغلب بلافاصله پس از کاتتریزاسیون قلبی انجام می شود ، روشی که برای یافتن انسداد مورد استفاده قرار می گیرد.

کاتتر دارای بالن مخصوصی است که پس از قرار گرفتن در موقعیت کوتاه مدت باد می شود تا انسداد عروق کرونر باز شود. استنت مش فلزی تقریباً همیشه در شریان قرار می گیرد تا در طولانی مدت باز بماند و جریان خون را به قلب بازگرداند. معمولاً از یک استنت استفاده می کنید که با دارویی با کندی آزاد پوشانده می شود تا به باز نگه داشتن شریان کمک کند.

 

 

جراحی بای پس عروق کرونر

در برخی موارد ، پزشکان در زمان حمله قلبی عمل جراحی بای پس اورژانسی را انجام می دهند. اما در صورت امکان ، ممکن است بعد از اینکه قلب شما زمان داشت حدود سه تا هفت روز عمل جراحی بای پس را انجام دهید تا از سکته قلبی خود رهایی یابید.

جراحی بای پس شامل دوختن رگ ها یا شریان ها در محل فراتر از انسداد یا تنگ شدن عروق کرونر است و به جریان خون در قلب اجازه می دهد تا قسمت تنگ شده را دور بزند.

بعد از اینکه جریان خون به قلب شما احیا شد و وضعیت شما ثابت شد ، احتمالاً چند روز در بیمارستان خواهید ماند.

 

 

توانبخشی قلبی

اکثر بیمارستانها برنامه هایی را ارائه می دهند که ممکن است در حالی که در بیمارستان هستید شروع شده و هفته ها تا چند ماه پس از بازگشت به خانه ادامه یابد. برنامه های توانبخشی قلبی به طور کلی بر چهار حوزه اصلی تمرکز می کند – داروها ، تغییر شیوه زندگی ، مسائل احساسی و بازگشت تدریجی به فعالیتهای عادی.

شرکت در این برنامه بسیار مهم است. افرادی که پس از حمله قلبی در توانبخشی قلبی شرکت می کنند ، عموماً عمر بیشتری دارند و احتمال اینکه دچار حمله قلبی دیگری شوند یا عوارض ناشی از سکته قلبی کمتر باشد ، کمتر است. اگر بازتوانی قلبی در طول بستری شدن توصیه نمی شود ، در این مورد از پزشک خود سوال کنید.

 

 

شیوه زندگی و داروهای خانگی برای درمان سکته قلبی

برای بهبود سلامت قلب ، مراحل زیر را انجام دهید:

 

از کشیدن سیگار خودداری کنید

مهمترین کاری که می توانید برای بهبود سلامت قلب انجام دهید این است که سیگار نکشید. همچنین از قرار گرفتن در معرض دود سیگار خودداری کنید. در صورت نیاز به ترک ، از پزشک خود کمک بخواهید.

 

فشار خون و سطح کلسترول خود را کنترل کنید

اگر یکی یا هر دو مورد بالا باشد ، پزشک می تواند تغییراتی در رژیم غذایی و داروهای شما تجویز کند. از پزشک خود بپرسید که چند وقت یکبار نیاز به کنترل فشار خون و سطح کلسترول دارید.

 

مرتب معاینات پزشکی انجام دهید

برخی از عوامل خطر اصلی حمله قلبی – کلسترول خون بالا ، فشار خون بالا و دیابت – هیچ علامتی را در اوایل ایجاد نمی کنند. پزشک شما می تواند این شرایط را آزمایش کرده و در صورت لزوم به شما در مدیریت آنها کمک کند.

 

ورزش

ورزش منظم به بهبود عملکرد ماهیچه های قلب پس از حمله قلبی کمک می کند و از حمله قلبی جلوگیری می کند. حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی متوسط ​​یا ۷۵ دقیقه فعالیت هوازی شدید در هفته یا ترکیبی از فعالیت متوسط ​​و شدید انجام دهید.

 

وزن سالم را حفظ کنید

وزن اضافی قلب شما را تحت فشار قرار می دهد و می تواند به کلسترول بالا ، فشار خون بالا و دیابت کمک کند.

 

از رژیم غذایی سالم برای قلب استفاده کنید

چربی های اشباع شده ، چربی های ترانس و کلسترول در رژیم غذایی شما می تواند عروق را به قلب شما باریک کند و نمک زیاد می تواند فشار خون را افزایش دهد. از رژیم غذایی سالم برای قلب استفاده کنید که شامل پروتئین بدون چربی مانند ماهی و لوبیا و میوه ها و سبزیجات و غلات کامل باشد.

 

دیابت را مدیریت کنید

ورزش منظم ، تغذیه مناسب و کاهش وزن همگی به حفظ سطح قند خون در سطوح مطلوب تر کمک می کند. بسیاری از افراد نیز برای کنترل دیابت خود به دارو نیاز دارند.

 

استرس را کنترل کنید

استرس را در فعالیت های روزانه خود کاهش دهید. در عادات وابسته به کار تجدید نظر کنید و راههای سالم برای به حداقل رساندن یا مقابله با رویدادهای استرس زا در زندگی خود بیابید.

 

از مصرف الکل خودداری کرده یا آن را محدود کنید

اگر مشروبات الکلی را انتخاب می کنید ، این کار را در حد اعتدال انجام دهید. برای بزرگسالان سالم ، این بدان معناست که حداکثر یک نوشیدنی در روز برای زنان و حداکثر دو نوشیدنی در روز برای مردان.

 

برای مطاله بیشتر مقاله سکته قلبی را بخوانید روی لینک کلیک کنید.

لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.