دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا به دستگاه هایی که هوای اطراف ما را با استفاده از فیلترهای خود پاکیزه می کنند گفته می شود.

کاربرد دستگاه­ تصفیه هوا و استریلیزه برای داخل خودرو و اتاق خواب

به هنگام رانندگی اجباراً در مجاورت هوای آلوده قرار داشته و مواجه با مشکلات حاصل از آلودگی خواهیم شد.

گازهای سمی فرار آلی مانند بنزن، فرمالدئید، آمونیاک و منواکسید کربن خطراتی مانند سکته­های قلبی و مغزی و تشدید حملات آسم و آلرژی ایجاد می­کند.

داشبورد، صندلی­ها و رودری­های پلاستیکی از بنزن ساخته می­شوند. بوی تندی که از داخل ماشین مخصوصا زمانی که در آفتاب پارک کرده­ایم به مشام می­رسد، همان گاز سمی بنزن است که بسیار خطرناک و سرطان­زا است. علا.ه بر سرطان خون باعث سقط جنین در خانم ها می­شود.

دستگاه­ تصفیه هوای داخل ماشین با پاکسازی هوای داخل ماشین از آلودگی­ها، بنزن و دود سیگار و ویروس و باکتری، بدون نیاز به بازکردن پنجره، آرامش و سلامتی را برای سرنشینان فراهم می­کند و اکسیژن داخل ماشین را افزایش می­دهد و خستگی را برطرف می­کند.

برخی از مدل­ها علاوه بر ماشین در اتاق خواب نیز کاربرد دارد.

کاربرد دستگاه­ تصفیه هوا

  • حذف گرد و غبار، ذرات معلق در هوا و دود سیگار
  • حذف گرده­های گیاهان، مایت­ها، بوها و بوهای حاصل از پخت و پز
  • نابودی باکتری، قارچ و کپک، ویروس و آنفلوآنزای فصلی و نوع A
  • حذف گازهای فرار سمی، بنزن، تواکسین، زایلن، فرمالدئید و آمونیاک
  • رفع خستگی و استرس، میگرن و افزایش کارائی مغز، افزایش هوش کودکان
  • محافظت از کودکان، نوزادان، سالخوردگان، بیماران و خانم­های باردار
  • محافظت از پوست، سینوس­ها، چشم­ها و بیماری­های برونشیت
  • مدافع بیماران قلبی، ریوی، آسم و آلرژیک و حساسیت­های فصلی
  • پیشگیری از سرطان­ها، سکته­های قلبی و مغزی حاصل از آلودگی هوا
  • پیشگیری از انتقال ویروس و باکتری به کودکان در مهدکودک­ها و مدارس
  • پیشگیری از حملات آسم و نیاز کمتر به کپسول اکسیژن
  • ایجاد مکانی پاک و سالم، تازگی هوا و نشاط و شادابی و خواب راحت بدون خر و پف

منابع ایجاد آلودگی هوا در محیط های بسته

با آشنایی با این منابع نیاز به دستگاه تصفیه هوا بیشتر احساس خواهد شد. گرد و غبار، دود، دود سیگار، گرده های حساسیت زای گیاهان، مواد مضر حاصل از پخت و پز و سیستم های گرمایشی .

ویروس ها و باکتری و قارچ و کپک و ویروس آنفلوآنزای فصلی و نوع A و مایت ها (مایت ها بعنوان اصلی ترین عامل آلرژی و تشدید آسم، که به وفور در رختخواب، بالش، پتو، فرش، موکت و مبل یافت میشود).

مو و پر حیوانات و فضولات حاصل از حیوانات خانگی و بو ، بیماری های مشترک دام و انسان و ویروس های (H1N1) و (H5N1).

بوی کپک و لاشه حشرات .

(VOC) گازهای سمی فرار آلی مانند: بنزن، فرمالدئید، تواکسین، زایلن ( زئولیت، اکارید، حاصل از ساخت و ساز)، آمونیاک و مواد شیمیائی حاصل از رنگ ها، پاک کننده ها، فرش، موکت .

مواردی که در بالا اشاره شد مشکلاتی مانند ابتلا به آسم ، بیماری های ریوی و قلبی ، تشدید حملات آسم ، احتمال افزایش سکته های قلبی و مغزی  و سرطان را ایجاد میکند.

میزان هوشیاری و کارآئی مغزی را در کودکان ، دانش آموزان ، و افراد کاهش می دهد.

پیری زود رس ، استرس ، بی خوابی و فراموشی و افت  تحصیلی از عوامل آلودگی هواست .

انواع فیلترهای دستگاه تصفیه هوا

پیش فیلتر دستگاه تصفیه هوا ( فیلتر مشبک )pre filter مو و پر و گرده ها و ذرات بزرگتر از ۲.۵ میکرون را جذب می کند و قابل شستشو می باشد.

فیلتر ضد میکروبی هپا HEPA FILTER با جذب ذرات و گرد و غبار به اندازه ۰.۳ میکرون تا ۹۹/۹۹%  و بعضی از میکروب ها ، از ورود آنها به هوا و مجاری تنفسی جلوگیری می کند.

فیلتر کربن اکتیو (ACTIVATED CARBON) بوهای بد و بوی گاز های شیمیائی مانند فرمالدئید ، بنزن ، زایلن ، آمونیاک   و بسیاری از گازهای شیمیائی ، در هوای محیط را پاک می کند.

فیلتر پیشرفته نانو فتو کاتالیست (NANO PHOTOCATALYST) از پیشرفته ترین فیلترهای نانو بوده که با قدرت بسیار زیاد میکرو ارگانیسمهای مضر، میکروب ها و ویروس ها و گازهای سمی مانند ، فرمالدئید ،اسید استیک آمونیاک و بسیاری از گازهای فرار آلی را جذب و نابود می کند.

لامپ فرابنفش (UV light-STERILIZING Light) ویروس ها ، قارچ و کپکها ، میکروب ها ، باکتری ها ، جرم ها و سایر آلاینده های میکروبی هوازی موجود در هوا را نابود می کند. لامپ UV با فرکانس ۲۵۴ تا ۳۶۵ نانو متر طبق تائید سازمان های بهداشتی معتبر جهانی کاملا” برای انسان بی ضرر بوده و استفاده از آن در دستگاههای SMOVER اختیاری است.

ژنراتور یون منفی (Anion Generator) یون منفی خود را به ذرات و گرده های معلق در هوا متصل کرده و با حجیم و سنگین تر کردن آنها امکان وجودشان را در هوا غیر ممکن ساخته و از آسیب رساندن به انسان جلوگیری کرده و هوای محیط را تازه و با نشاط میکند .

تکنولوژی پلاسما (COOL Plasma) در دستگاه تصفیه هوا

فن آوری پلاسما، یون های کنترل شده مثبت و منفی را همزمان تولید می کند، که با تغییر و تجزیه ساختار مولکولی مواد، و تولید مولکول های O2,H2O,OH,CO2 می نماید، و با تجزیه بعضی ازهیدرواکسیدها آنها را از بین می برد، مخصوصا” اکسید نیتروژن را به بخار آب تبدیل کرده و رطوبت محیط را متعادل می کند، پلاسما سرد ویروس، باکتری، قارچ و کپک، بوهای نامطبوع و بوی سیگار و   مایت ها را دربالش ها، رختخواب، فرش و موکت، پرده ها و سایر نقاط فضای داخلی تا ۹۹.۹% از بین برده و نا بود می کند و با ته نشین کردن سریع مواد آلرژی زا هوا را بسرعت پاک و تصفیه می نماید و تازگی هوای طبیعت را ایجاد می کند. یون های مثبت و منفی در طبیعت به وفور یافت می شود.

 

شما می توانید انواع دستگاه تصفیه هوا را با قیمت مناسب و گارانتی همراه با ضمانت خدمات پس از فروش را از مرکز تجهیزات پزشکی ایران خریداری نمایید.

 

هیچ محصولی یافت نشد.
دسته بندی: بلاگ برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.