دانستنی های کاشت مو

دانستنی های کاشت مو

کاشت مو چیست؟

کاشت مو روشی است که طی آن پوست موها را از ناحیه ای (معمولا پشت سر) به ناحیه های طاس شده منتقل می کند. کاشت مو اصولا در کلینیک و با بی حسی موضعی صورت می گیرد که بیشتر برای افرادی که در سنین ۲۵ سال به بالا دچار ریزش مو شده اند مرسوم است در ادامه مقاله توضیحاتی پیرامون کاشت مو می دهیم. بر اساس تحقیقات علت اصلی ریزش مو ژنتیک است در بقیه موارد استرس، بیماری، رژیم های غذایی نادرست و مصرف دارو است. البته جای نگرانی نیست چون روشهای کاشت مو بسیار متنوع است هرچند برخی از آنها دیگر منسوخ شده و استفاده نمی شود. کاشت مو علاوه بر اینکه ظاهر را بهبود می دهد اعتمادبنفس فرد را نیز بالا می برد.

 افراد زیر مستعد کاشت مو می باشند:

  • مردانی با ریزش موی مدل مردانه.
  • زنانی که موهایشان نازک شده.
  • هرکسی که مویش را به دلیل جراحت یا سوختگی از دست داده.

کاشت مو برای موارد زیر مناسب نیست:

  • زنانی که در فرق سرشان ریزش موی گسترده ای رخ داده
  • افرادی که موهای دهنده (بانک مو) به اندازه کافی ندارند
  • افرادی که بعد از جراحت اسکارهای ضخیمی برایشان ایجاد شده
  • افرادی که ریزش مویشان به واسطه شیمی درمانی است.

روند کاشت مو به  چه طریق است؟

در روش های کاشت مو FIT و کاشت موFUT  بعد از تمیز کردن سر، تکنسین ها از سوزنهای ظریفی برای بی حس کردن نقاطی از سر استفاده می کند سپس موهای اطراف ناحیه مورد نظر را می تراشند و بخش های کوچکی از پوست را جدا می سازد، سپس در ناحیه گیرنده سوراخ های کوچکی ایجاد می شود و تارهای مو یا گرفتها در آنها کاشته می شود. کل فرآیند کاشت مو در یک جلسه انجام می شود. هزینه های کاشت نیز با توجه به سطح گستردگی ریزش مو تعیین می شود.

بعد از کاشت مو چه می شود؟

بعد از کاشت مو به روش های FIT وFUT  معمولا پزشک به شما داروی مسکن تجویز می کند تا در صورت احساس درد مصرف کنید. همچنین داروی ضد التهاب نیز گاهی تجویز می شود. اغلب افراد چند روز بعد از کاشت مو یه روال عادی زندگی خود برمی گردند. چند هفته پس از کاشت موهای کاشت شده می ریزد و پس از ۶ تا ۹ ماه حدود ۶۰ درصد موها مجددا رشد می کند.در روشهای سنتی گذشته، عوارض جانبی مانند خونریزی، تورم، التهاب، عفونت، درد و خارش بود اما در روشهای جدیدی همچون روش کاشت موSut  چنین عوارضی دیده نمی شود و حتی فرد، دوره نقاهتی را نیز پشت سر نمی گذارد.

ریزش مو

ریزش مو انواع و دلایل مختلفی دارد؛که با چند نمونه از آن اشنا میشویمپ یک نوع ریزش،طبیعی است ، به صورتی که با افزایش سن موها نازک تر میشود و قسمتی از مو کوتاه تر و کم پشت تر از قسمت های دیگر می شود. مورد بعدی ریزش ژنتیکی مو می باشد که در مردان و زنان به یک میزان رایج است که مردان با کم شدن و محو شدن موها از قسمت فرق سر و جلوی سر، آن را مشاهده می کنند و زنان کم پشتی کلی در تمام فرق سر و ریزش قابل توجهی  در قسمت پیشانی خود تجربه می کنند. عواملی چون استرس ، کم خونی و عفونت های قارچی تاثیر زیادی بر ریزش موها دارند. به هر حال ریزش مو به هر طریقی و به هر دلیلی خوشایند نیست و اعتماد به نفس فرد را پایین می آورند . برای درمان ریزش مو راهای درمانی زیادی وجود دارد اما کاشت مو بهترین راه  برای درمان ریزش مو به شمار می رود.

انواع روش های کاشت مو

کاشت مو به روش FUT

این روش اولین روش کاشت موی طبیعی در دنیا است.در این روش یک باریکه از قسمت عقب سر برداشته و توسط تیم پیوند فولیکول های مو را از آن جدا میکنند ودر سمت جلو وعقب سر پیوند میکنند .

کاشت مو به روش BHT

این روش وقت گیر بوده و نتیجه اش قابل پیش بینی نمیباشد. این مرحله دقت بسیار بالایی نیاز دارد در این روش پیوند را از موی بدن هم انجام میدهند .به طور کلی بهترین کاندید برای برداشت مو، پس سر است اما در صورت نبود وجود بانک موی قوی باید به سراغ برداشت مو از قفسه سینه،ران،کتف،ساق پا و سایر نقاط پر موی بدن رفت. از این روش برای پیوند ابرو قسمت های ریخته ی ریش مردان هم استفاده میشود . اما این روش روشی صد در صدی نیست زیرا نوع موی سر با بدن تفاوت دارد به همین خاطر ممکن رشد خوبی نداشته باشد یا اصلا رشدی نکند اما باید در نظر گرفت افرادی که بانک مویی عقب خوبی ندارند این روش میتواند بهترین روش برایشان باشد.

کاشت موی طبیعی به روش  SUT

این روش به روز ترین متد روز دنیاست که پرطرفدار ترین روش است .این روش بدون جراحی، خونریزی، درد، دوران نقاهت و … می باشد که با دستگاه، در یک جلسه انجام می شود.

با ما همراه باشید.

مرکز تجهیزات پزشکی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.